Onsdag

Celina insjuknade i influensa idag igen så alla planer gick ju i stöpet :P Hon missade ju sin hopplektion och bad mig istället motionera Lukas. Eftersom jag även skulle ut och gå med Zorro fick Madicken ut på en tur i skogen. Jag kan ju bara säga att vår hund såg väldigt lidande och förebrående ut när jag hoppade upp på Madicken och red iväg och jag hann en bra bit i skogen innan Zorro tillslut springer efter. Det blev en mysig tur medan solen gick ner. Sedan var det dags att longera Lukas och Zorro var inte alls förtjust i det och ville hela tiden springa till vägen som ledde hemåt. När jag sedan började longera Lukas satt han först bara och stirrade på oss, när Lukas började trava började han glatt springa med en bit framför. Sedan fick han longerlinan i baken och då var det inte lika kul längre så då började han jaga änden på longerlinan :P Han tröttnade efter en stund och satte sig och kollade på mig och Lukas igen, men när jag smakade på Lukas till galopp fick hunden fart. Zorro är inte den som skäller eller hoppar men plötsligt blev han bådadera och hoppade omkring Lukas. Lukas är en klippa, men han är inte jätteförtjust i vår vita vovve och Zorro har ganska mycket respekt för honom efter en gammal ridtur i skogen då Lukas tyckte Zorro var lite väl kaxig... Galoppen idag slutade iallafall med glada bocksprång i ena varvet varvat med lite bakutspark när Zorro piggade upp Lukas, men när vi bytte varv tröttnade Lukas. Öronen for bakåt och han kastade sig framåt för att springa ikapp Zorro som kvickt springer ut från volten vilt skällande. Ja, jag var helt klart inte särskilt glad på Zorro idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0