Onsdag

Min praktik började idag vilket gjorde mig väldigt försenad hem och därför väldigt försenade till stallet. Lukas han inte äta all sin mat innan det bar av till hans och Celinas hopplektion som gick bra (kan det göra annat med en hoppglad shettis?). Men jag och Wallstenarnas mamma satt och var arga över gruppens sammansättning. Celina har ridit med den gruppen i mer än ett år och i två terminer har det funkat perfekt. En i gruppen har fått en djup svacka och har fått hoppa 50 hinder eftersom hästen bara stannat. Det har tagit mycket hopptid för de andra, men nu när vårterminen började har det kommit en ny tjej i gruppen på en grön ponny. Benen räcker precis nedanför sadeln och varken ryttare eller hästen har vana vid hoppning så de hoppar sina hinder på 40cm. Det är jätteplågsamt att se för varenda gång hästen tar sig över hindret blir den ryckt i munnen eftersom språnget blir så hoppigt. Det är verkligen inte undra på att den stannar och är motvillig till att hoppa ibland. Med den tjejen i gruppen funkar det inte alls, hon är så mycket sämre än de andra och det får de lida för i hoppningen. Wallstenarnas mamma skulle prata med Karoline om det och jag hoppas att tjejen får byta grupp, annars ska jag ta mig tusan gnälla tills Celina får byta grupp. För hur ska hon kunna börja tävla LB när hon bara får hoppa lite 60 hinder?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0