Provsmakning av ridhusgrus

Hopplektion med Lady idag och det gick jättebra ibörjan. Vi tränade på att lägga mycket volter i galopp och när vi hoppade fram hoppade vi tre hinder som stod uppställda vid medellinjen i en båga och la en volt mellan dem. Lady försökte (och lyckades till viss del) dra ner huvudet och sticka efter och före ett hinder, men när jag blivit lite arg på henne lugnade hon ner sig och hoppade riktigt fint. Men det märktes att hon har tappat mycket kondition de senaste veckorna för hon blev snabbt trött och flåsig. Sen bestämde jag ju mig för att experimentera lite och plocka väck sporrarna. Lady är ju så pigg och framåt hela tiden, inte stannar hon heller längre, så ett par sporrar gör väl varken från eller till? Men jodå, tvärstopp på första hindret efter det. Efter många stopp fick jag över henne på två hinder, sen gav jag upp och satte på mig sporrarna igen. Det gick ganska bra efter det, men så kom vi ryckigt och konstigt på en hoppomgång, hon stannar på ett räcke, jag som redan var i obalans hamnar i ännu mer obalans och knuffar omkull hindret och dyker med ansiktet före ner i marken. En mjuk avtrillning men hela munnen fylldes av grus så det knastrade i flera timmar efteråt. Jag spottade grus resten av lektionen. Jag borstade av mig och hoppade upp igen och tog oss igenom hindrena igen men inte blev det snyggt inte. Tror Lady var väldigt trött vid det laget och jag tappade kollen på allt kändes det som.











Kolla hur högt hon är över hindret. Det är minsann inte lätt att hänga med i hennes språng

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0