Regn, regn och snö

Hemskt väder idag. Snö och regn om vart annat och dygnsura hästar. Kommer till stallet vid halv 4 och tvekar om det är värt att ge sig ut och rida en runda eller inte. Tar tillslut in Madicken och använder ryktstenen i en halvtimme och tar väck hår på kroppen. Jösses vad hon fäller, det tar ju aldrig slut! Under tiden regnar det så jag tänker att jag struntar i att rida, men när jag ska sätta på täcket och släppa ut Maddis igen har det nästan slutat. Så jag sadlar kvickt och ger mig ut. 13min senare är jag tillbaka för då har regnet börjat ösa ner. Hann väl 200m iväg innan det började. Släpper ut Madicken och fodrar i 7 små högar som jag har blivit tillsagd och precis när jag är klar får jag sms från Camilla som skriver att jag kan ta in hästarna och låta dem äta inne. Toppen. Går och mockar och tar sedan in hästarna som mer än gärna vill in när jag hämtar dem.

Om någon undrar varför vi fodrar i 7 små högar så beror det på att Lukas plötsligt börjat envisas att äta ur samma höhög med Lady (vilket hon inte alltid uppskattar) vilket gör att Madicken äter upp sin hög, Lukas och Lady börjar på den tredje höhögen och så jagar Madicken bort dem och äter upp högen själv. Glupsk, det är vad hon är. Så nu fodrar vi i flera högar så att alla får chans att äta lika mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0