Tisdag

Blev bara en mysdag med Maddan :) Tog med kameran och fotade en massa efter att jag hade tagit väck hästarnas täcken. Lukas var till min stora förvåning den som verkade svalast och ändå har han en tjock nallebjörnspäls under sitt vintertäcke...hm... Lady var varm men Madicken var nästan svettig trots att hon stod i skuggan, men så är hon ju svart med mörkblått täcke ;) Lukas rullade sig och gned in sig ordentligt i leran. Han ska faktiskt få slippa sitt täcke helt nu så länge nätterna inte blir för kalla eller ifall det regnar. Madicken och Lady fick på sig sina regntäcken (efter mycket bråk, de ville hellre vara utan täcke) men förhoppningsvis slipper de sina snart med.
Band upp Madicken i staketet utanför stallet och stod sedan där i solen och använde ryktstenen i mer än en timme. Ena sidan var var hemskt att borsta för vinden vispade runt allt hår så att det fastnade på läpparna eller for in i munnen. Fy, fick sitta med ena handen på munnen för att stå ut. Madicken stod och halvsov gott i solskenet medan jag slet med allt hår. Fast det är faktiskt roligt att ta väck allt hår och se det bli till stora högar kring fötterna :P Celina dök upp vid fyra-tiden och hjälpte mig träna inkallning. Våra hästar är otroligt lata så jag har länge tänkt lära dem komma när man ropade. Madicken fattade direkt att jag bjöd på godis när hon kom så jag hade problem med att hålla henne ifrån mig haha. Sen, om jag inte bjöd på godis började hon kramas (trick) så då var jag plötsligt fastnaglad vid hennes sida :P

Sitter och redigerar alla miljoner bilder från dagen. Laddar upp dem när jag är klar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0