Trippeltårtkalas

Jag visste att det måste ha funnits en anledning till att jag inte hunnit bli färdig att baka en kaka för avtrillningen på hopplektionen för två veckor sen, fast nu måste jag förstås slå till stort för jag lyckades faktiskt trilla av inte mindre än två gånger :P Fast jag är ju en mästare på att trilla av haha. Amy trillade jag ju av jämt på hoppningen men förra våren/vintern tror jag inte att jag trillade av en enda gång, sedan hade jag trygga Madicken som hoppade allt hela hösten så då satt jag ju kvar. Men nu har jag full-fart-tvärstopp-Lady och då får jag väl förvänta mig avtrillningar igen. Nu är jag iallafall uppe i mer än 50ggr minst!
Vet dock inte vad som hände på hopplektionen...vi började med stopp och jag satt och stirrade som en fån när Lady smet förbi, hon som hade lagt av med dem dumheterna. Efter halva lektionen började hon faktiskt hoppa, men då red jag gräsligt och Lady for iväg som skjuten ur en kanon. Med sån fart och sedan tvärstopp är det inte alltid lätt att sitta kvar, så jag kasade fram över halsen, satte mig framför sadeln och ruchade sedan nerför halsen som om jag hade hoppat bock. Efter en avtrillning brukar det vara kört för mig, då har kontrollen och koncentrationen försvunnit helt så efter en massa gräsliga hopp ramlade jag av en andra gång på ett lugnt sätt, men lyckades någon gång slå i svanskotan.

Jag måste ha ridit riktigt dåligt om Lady höll på med sina fina fröken fasoner att allt ska vara perfekt...men samtidigt tror jag att hennes halvbra kondition spelade in + att hon var stirrig när vi lastade och inte alls ville gå in först. Det var några killar på gården som spelade hög musik, skrek och brummade med en moppe. Och när Ladys fullblodsnerver tittar fram kan man inte få bort dem mer den dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0