Vår i luften

Fodrade hästarna vid 12 idag och satt sedan i hagen och njöt av solen. Plockade väck täcket från hästarna och önskade att jag hade haft kameran med mig. Lagom till hästarna ätit upp kom mamma och Celina med bilen, vi skulle nämnligen ha ett litet miljöombyte så vi tog med Lukas och Madicken upp till ridskolan för en tur i skogen :) Med tanke på Madicken tog red vi bara en liten runda till Gula huset. Först skulle vi bara ridit med Alva och Blixten när vi bestämde det förra helgen, men sen hängde Emmie och Felix med också hade vi bestämt innan. Men när vi skulle rida iväg idag skulle vi plötsligt ha två ryttare till och jag och Celina sa bestämt att det inte skulle funka. Lukas stod och snurrade redan på stället och Madicken vägrade stå still och skrapade med framhoven så tillslut blev det bara ridning med Emmie och Alva. Och tur var det. Vi hinner gå två meter sen börjar Madicken takta. När vi kommer fram till järnvägen bestämmer vi oss för att trava och med Lukas sist efter mig gick det riktigt bra. Sen skulle vi vända... och Madicken får spel. Bockar, stutsar omkring, stegrar lite och sticker iväg med bockningar. Jag tycker bara sånt är roligt, men med den tickande bomben Lukas efter mig var det inte det smartaste som kunde hända. Dessutom undrar jag fortfarande hur Maddan orkade med sin stora mage och med tanke på sin inte jättestora kondis. Jättesvettig var hon när vi kom tillbaka, men åh vad hon hade haft kul! Jag och Celina med. Hade gärna åkt upp fler gånger ibland men problemet är ju att vi isåfall måste köra två gånger och det blir lite väl jobbigt :/

Kommentarer
Postat av: Emmie

Hahahhaha fan vad roligt deet var!:D Vill göra om! Jag skrattade nog så jag grät! Och hon stegrade tamejfanken inte lite, det var mycket, sedan hoppade hon framåt, haha xD med hennes tjocka mage! Så vacker hon är!:D Ni är verkligen superfina !:D

2011-03-21 @ 21:56:23
Postat av: Emmie

Hahahhaha fan vad roligt deet var!:D Vill göra om! Jag skrattade nog så jag grät! Och hon stegrade tamejfanken inte lite, det var mycket, sedan hoppade hon framåt, haha xD med hennes tjocka mage! Så vacker hon är!:D Ni är verkligen superfina !:D

2011-03-21 @ 21:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0