Winnie

Camilla kom och berättade att hon hade pratat med Winnies ägare och att Mino tyvärr kommer avlivas inom de närmsta dagarna, alltså någon gång under veckan som kommer. Kommer blir ganska sorgligt även om jag inte känner Mino, han och Winnie ska ju alltid komma och hälsa när vi rider förbi deras hage :/ Eftersom inte betessäsongen börjat än på ett tag innebär det att Winnie kommer få Amys box (kommer jag nånsin sluta kalla den för det?) och det är med blandade känslor jag tänker på nästa vecka. Det blir kul att Winnie kommer, men Mino "offras" ju för det och så ska hon stå i Amys box som har stått tom sen Amy dog... när Lady flyttade till Nogelid vägrade jag låta henne få Amys box, jag stod inte ut med att se en annan häst i den, så Nina kanin fick den över vintern. Det känns lättare att ge Winnie den, men det beror nog på att hon bara har den till låns tillfälligt. Skulle Lady fått den hade den blivit "Ladys box". Till jul kommer Madickens föl få boxen, men då har det ju gått 1 1/2 år sen Amy dog, då känns det kanske lättare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0