En blivande världsmästare

Under ridturen i skogen idag informerade Ludde mig om att han tänker bli världsmästare i både hästhoppning (på Lukas) och i hockey. Han tänker skaffa sig rosett varje gång han tävlar och är överlycklig över att Celina är sjuk för "då är Lukas min, då är hans borstar mina med ju". Hästintresset för killen har blommat upp fullständigt, han tjatar om ridning varje dag och har praktiskt taget ridit varje dag med hjälp av mig. Och han vill hemskt gärna hjälpa till med allt runt om ridandet också. Idag sa han att han ville putsa Lukas sadel och träns och såg jättebesviken ut när jag sa att Celina nyss putsat dem. Jag hann knappt nämna att Madicken grejor behövde putsas förren Ludde sken upp och promt ville göra det direkt haha. Idag pratade vi lite om ridkläder och han ville hemskt gärna ha ridbyxor och ridstrumpor som jag. Finns ett par små ridbyxor i sadelkammaren som jag skickade med han och passar inte dem så har jag letat fram mina och Celinas gamla :) Ridstrumpor hade vi inga dock i lämplig storlek.

Efter en 40min tur i skritt och trav med Lukas (varför känns det som om jag har backat 3 år tillbaka i tiden?) var grabben fortfarande ridsugen så när jag sa att jag skulle motionera Madicken erbjöd han sig kvickt att rida istället för mig. Det blev både en liten tur i "skogen" och lite ridande på ridbanan i sammanlaggt 25min. Madicken var jättesnäll men Ludde fick använda ett spö för första gången eftersom hon inte riktigt kände hans skänklar. Traven blev Ludde väldigt förtjust i eftersom det är så sakta och mjuk jämfört med Lukas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0