Fölet

Har nu fått reda på att fölet kommer gällas som en Welsh parbred och alltså ska registreras i Svenska Welsh Föreningen :) Skönt att ha det problemet ur världen.

Dock blir jag allt mer förvirrad ju mer jag läser om allt jobb som ligger framför med pass, chipmärkning osv. Tagelstrån som ska sändas, signalement som ska utfärdas... Camilla är uppfödaren trots att jag är ägaren så där blir det problem. 400kr för pass, en riktigt ID-kontrollant ska hittas, den ska chipmärkas innan eller samtidigt. Förhoppningsvis slipper vi ta DNA prov på Madicken för jag tror inte, om jag fattat saken rätt, att vi behöver härstamningskontroll. Nej fy vad omständigt allt ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0