Hopplektion

Hopplektionen kändes super idag, målet för lektionen var att lita på Lady. För litar jag på henne hoppar hon, litar jag inte på henne trycker jag ner händerna mot manken och då stannar hon. Så jag litade på henne trots att hon knappt gick fram på framridningen (hemska brunsten igen) och till min stora förvåning piggnar hon till och hoppar jättefint. Sedan var det en mur-oxer som var lite läskig tyckte både hon och jag så där fick vi lite stopp och ett väldigt konstigt hopp där jag flög upp i luften och ner igen på henne. Hon övervägde tydligen att stanna fast ångrade sig. När vi hoppade banan sista gången kändes hon väldigt fin, men så kom vi till sista hindret som var - enligt mig - en stor och bred oxer som såg jättehög ut. Jag försökte lita på att hon skulle hoppa, men det blev ett tvärstopp och sedan ännu ett där jag gjorde en lätt avtrillning. Tror vägrandet orsakades av en blandning av trötthet från Lady sida och rädsla från min. Tydligen ska det finnas bildbevis på det konstiga hoppet över muren och jag längtar verkligen efter att få skratta åt det ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0