Hoppning

Först var det meningen att Celina skulle ta igen en missad hopplektion med Lady idag, men när jag kom hem mådde hon dåligt igen så vi bestämde att jag skulle ta hennes lektion. Det var samma bana som i måndags men en annan ridlärare och man kan väl säga att det var en annan häst jag hade med mig med. Lugn och fin i framhoppningen, kanske var hoppningen inte lika kul när det hände två gånger på en vecka? Muren som hon tyckte var så obehaglig i måndags var ännu läskigare idag. Ponnyn är verkligen fånig ibland ;) Tror blåsten påverkade för hon såg en massa läskiga saker utanför paddocken också.

Lastningen går superbra numera. Jag klarar mig ensam med henne och när hon ska in i transporten skickar jag in henne uppför lämmen och sätter sedan på bommen och stänger medan hon står och väntar. När jag lastar av står hon snällt tills jag säger varsågod då hon backar ut rakt och lugnt. Ibörjan bajsade hon en massa av nervositet men nu har jag inte behövt mocka transporten på jättelänge och hon börjar inte takta runt när transportskydden åker på :) Tänk att det inte var längesen det kunde ta en halvtimme att lasta, hon var jättenervös, steppade runt och skulle vända sig om i släpet eller gå direkt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0