Kvällsridning

Ikväll blir det en halvtimmes skritttur med Lady och Madicken. Orkar inte gå in på detaljer, men det är en tjej som jag känner sedan innan då jag haft henne under en av mina praktikperioder i skolan. Hon har aldrig varit i Nogelid så blir till att visa runt henne innan vi hämtar hästarna och sticker ut. Jag var lite tveksam vilken häst hon skulle få rida efter omkullridningen med Madicken förra veckan, men kom fram till att det nog är bäst att jag tar Lady då hon trivs bäst med att ha samma ryttare på ryggen. Lady, har föresten för övrigt varit jätterar mot mig hela denna veckan och halva förra sedan mamma blev sjuk. Inte ens nu när mamma kom tillbaka kom den gamla tjurigheten tillbaka så jag håller tummarna för att den har försvunnit för eviga tider.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0