Ludde och Lukas

Lady fick vila idag men de andra två skulle motioneras. Egentligen skulle jag ridit ut på Madicken medan Celina tog väck hår på Lukas, men min kära syster frågade om vi inte kunde byta så att hon red Madicken och jag tog hår. Inte mig emot. Hann borsta 10min innan jag skräms av ett:"Tjeeena!". Det är Ludde som kommer nerför backen.
"Du, jo efter jag red sist så sa vi jag skulle rida igen, men då var jag borta och sen regnade det..." Det gick inte att missta sig för vad Ludde ville.
"Vill du rida?"frågar jag
"JAAA!" säger Ludde och skiner upp som en sol.
Först hjälper han mig att ta väck lite hår och "lär" mig hur man gör när man bland annat klappar en häst och varför hästar bits.
"Vad har du lärt dig allt det där?" frågar jag honom.
"Det har jag tänkt själv" förklarar ungen stolt. Haha
Sedan berättar han att de har fått ett träns av mamma på dagis att leka med.
"Jag försöker lära dem hur man håller händerna men de lyssnar inte!", sa han upprört. "Jag och Henri säger till dem men dem skriker bara nej."

Celina kommer tillbaka med Madicken och jag låter Lukas prova att rida på henne medan Celina sadlar Lukas. Först var grabben nog allt lite rädd för han höll fast sig i sadeln men sedan styrde han glatt. När Lukas kom bytte vi och det första han gör efter två meter skritt är att ställa sig upp i lätt sits med att stadigt tag i manen och smacka på haha. Han fick göra sina älskade slalomövningar en stund innan det blev en lång stunds trav och lättridningen börjar sätta sig - så länge han fokuserar. Ofta drömmer han sig bort och häpnar bara över hur mycket det skumpar. Efter en stund avbryter vi för nu är det Celinas tur och jag får kvickt lova att han ska få rida snart igen.

Senare, när Camilla är påväg med bilen och har stannat för att säga en sak till oss, sticker Ludde ut huvudet och hojtar att han tyckte det var jättekul att rida Madicken, där ser man :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0