Lukasbus

Celina dålig idag igen så det blev att motionera Ludde tillsammans med Lukas. Idag var det dags för uteritt men jag tänkte longera Lukas när vi kom hem så att han verkligen fick röra på sig. Ridturen började bra: Ludde fick plötsligt en av de stunder då han kan rida lätt helt själv så jag sprang bara bredvid Lukas utan att hålla i. Sedan skulle vi gå över ett nedfallet träd på stigen, ungefär 30cm högt och jag sa åt Ludde att stå upp i lätt sits, Lukas, som knappt har orkat lyfta benen över träden ibland tar ett riktigt hopp över trädet. Att säga att Luddes ögon var runda är en underdrift. Senare skulle vi trava igen och Ludde får syn på våra små miniterränghinder så jag föreslår att vi ska hoppa dem när vi vänder. Sagt och gjort, Lukas är då ganska pigg och blir superglad över hindrena så han tar ett ordentligt språng över och sätter av i galopp/snabb trav på tvären med mig i tygeln som försöker bromsa. Ludde hamnar på sned och är lite förskräckt först. Sedan lugnar Lukas ner sig ovh vi skrittar hemåt då någonting bangar till i skogen så han hoppar upp i luften och far iväg i galopp. Ludde: "Ah...ah... ooo!" och jag sticker efter och hojtar åt Ludde att dra i tyglarna och tänker att Lukas ändå springer väldigt lugnt. Ludde får stopp på han och är ännu lite mer förskräckt, men glad ändå för nu hade han både hoppat ordentligt och galopperat idag ;);)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0