Mamma som häst

Celina skrattade när hon läste vad jag hade skrivit om hästarna som människor och sa sedan att jag måste skriva om oss människor som hästar. Jag började med mamma för hon var väldigt lätt och sedan började Celina gissa vad jag hade skrivit om henne och hon prickade ganska mycket rätt på vad jag hade skrivit så det stämmer nog ;)

Mamma
En liten fullblodskorsning som krubbiter när hon blir uttråkad. Smal i hullet och har svårt att gå upp i vikt hur mycket mat man än ger henne och får dessutom ingen vinterpäls att tala om. Älskar att vara ute i skogen och gå på upptäcktsfärd. Inte utbildad i dressyr och förstår inte varför man ska springa runt i en liten ”hage”. Lite hoppad men det är med skräckblandad förtjusning och hon gillar inte höga hinder eller saker som ser läskigt ut. Inga fullblodsnerver utan är ganska lugn och trygg för det mesta, men behöver sysselsättas för att må bra. Ganska högt i rang men bråkar sällan med de andra hästarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0