Tävling

Imorgon är det äntligen hopptävling för Celina och Lukas igen och denna gången är det i Snappis. De är anmälda till LC och LC+5 och till min stora sorg och förtvivlan måste jag nog inse att det troligtvis är sista gången de tävlar LC+5. Jag vet, och Celina också, att Lukas fortfarande inte har några problem att hoppa LB höjder, men jag är rädd att andra snart kommer börja kommentera Lukas längd och tycka att vi plågar vår stackars shettis med en sådan stor ryttare. Jag vet att han är vältränad och orkar med det, men jag är rädd att andra inte förstår det. Dessutom är jag orolig för att han ska börja busa och låtsas vara rädd för hinder igen så att folk tar det som att han inte orkar hoppa med Celina, trots att han bara tramsar. En månads paus från hoppande och tävlande måste ha botat det, men man vet aldrig vad den ponnyn kan hitta på, och nu är det utomhus på gräs också.

Det är så sorgligt att detta troligtvis är en av de sista tävlingarna Celina rider med Lukas. Det är en allsvenskeomgång kvar om ett par veckor men sedan vet jag inte hur det blir. Jag vet inte var jag ska dra gränsen när Celina inte ska tävla mer och hur jag ska säga det till henne. Vi känner Lukas bäst och vet vad han klarar men jag skulle inte stå ut med att folk kom fram på tävlingarna och klagade på att Celina är för stor och att Lukas inte orkar henne. En sak är säker och det är att det är slut med tävlandet i höst, men när ska vi sluta? Efter allsvenskan? I juli? Ännu senare?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0