Försök till ridning

Jag har aldrig tänkt på hur mycket man använder vänster tumme, höger förstår jag, men vänster? Jag kan inte knäppa knappar, skala mandariner, spänna sadelgjorden eller ta väck kardborrfästen. Just sadelgjorden var inte kul för jag lyckades trycka på tummen ett antal gånger och även smocka mig själv i pannan en gång. Sen använder man tummarna ganska mycket i ridning också, allra mest när man ska bromsa och då gjorde det lite ont... fast det började regna när vi gav oss av så vi tog bara en halvtimmes runda på två hästar som blev väldigt pigga när de fattade att vi skulle hem. Lukas hade bara vanligt bett och det var farligt nära att de skenade hemåt, men Celina återfick kontrollen tack och lov.

Efter gårdagens omplåstring


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0