Framsteg på hopptävling

Ruskigt grinig Lady att göra iordning idag, förväntade oss båda att vägra ut oss på hopptävlingen, men icke! Faktiskt visade Lady sig vara på riktigt gott humör i LD:n som jag red så jag kunde glatt meddela Celina att det nog kunde gå bra för henne med. Jodå, kom rund grundomgången med ett stopp på tredje hindret som hon tyckte var något äckligt. Hade jag bara höjt händerna och drivit på hade vi nog kommer över oxern men jag skulle ju nödvändigtvis försöka vifta lite med spöet också. Hoppsan, men resten gick bra trots att vi kom lite tokigt på en del  och DET bevisar hur Lady har utvecklats. För några månader sedan hade hon stannat så fort allt inte stämt perfekt men under Celinas ritt hoppade hon både från trav, i fel galopp och när de kom upp väldigt snett och vingligt på en oxer. Celina fick ett riv och ett stopp på sista i grunden då de kom i fel galopp och hon lutade sig fram. Hon var arg på sig själv - vilket jag kanske med borde vara över mitt eget fel - men jag är så strålande lycklig över hur Lady utvecklats.

Lady var så söt och gnäggade åt mig när hon fick syn på mig idag på tävlingen, mamma påstod att hon tycker bättre om mig för att jag gör roliga saker med henne men jag håller fast vid att det nog är ren slump. Men världens finaste c-ponny bland de som befinner sig i de levandes skara är hon ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0