Lycklig men skengalen shettis

Elin skulle tävla Lukas idag. Var som vanligt seg på framridningen men taggar till när man har gått banan. Börjar sparka bakut efter andra hästar för att få igång dem. Står dock snällt i ett hörn när jag håller fast honom medan första ryttaren tävlar. Far iväg som en raket runt hela banan, snubblar i en sväng och börjar glatt bocka. Elin flåsade värre än Lukas när de var klara haha! De kom tvåa några hundradelar efter en annan shettis - småponnyerna äger! - och jag och Celina leder in honom med Elin på ryggen. Är lite jobbig men ändå rätt lugn tills det är ärevarv. Poff så sticker han förbi ettan och gasar runt med öppen mun när Elin sliter i tyglarna för att få stopp på honom, hon tappar en stigbygel och Lukas halvligger ner i en sväng, rusar mot utgången, stannar upp lite och far sedan ut där en mamma får fast honom. Minen i Elins ansikte kommer jag aldrig glömma! Nu vet hon vad det är Celina står ut med jämt och ständigt.

Ibland undrar jag om vi inte kommer tvingas låna iväg honom för att han ska få tävla och träna som han älskar, för ärligt, var ska vi kunna hitta en tillräckligt duktig liten ryttare som kan handskas med en sådan galning till shettis?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0