Övertrött häst tror jag

Lady var lite lustig på hopplektionen. Väldigt pigg ibörjan, som om hon vilat i två-tre dagar (vilket hon inte gjort) och hindren var läskiga och äckliga att hoppa över. Så hon vinglade lite mot hindrena och gjorde en del hisshopp med benen högt uppdragna under sig. Sist hoppade vi tre oxrar i rad på långsidan, 70 gick bra men vid 80 ville hon plötsligt inte hoppa sista och uppförde sig som om det var läskigt och nytt. Vi fick komma igen efter en stund och då började hon vägra på första hindret så på tredje försöker snärtade jag till henne på bogen strax innan och jäklar vilken fart hon fick. Var som om hon plötsligt bestämde sig för att skärpa sig för hon for iväg och hoppade alla hinder utan problem. Sen bytte vi varv och då blev det stopp på första igen. Så jag använde spöet på bogen igen och poff sa det så spurtade hon iväg och for över all hinder utan problem igen. När hon är trött brukar hon bli springig samtidigt som hon tycker att hon ska bestämma hur saker ska gå till - som att hoppa/inte hoppa. Tror det var därför hon plötsligt hoppade: hon ahde bestämt sig för att hon bara inte ville men med lite hjälp från spöet ändrade hon sig och bestämde sig för att vi visst kunde hoppa om jag nu så gärna ville det.

Nästa hopplektion ska vi troligtvis byta hästar i gruppen och hoppa några språng då. Roligt! Dock ska Maria bestämma och ge oss våra hästars motsatser och jag försöker klura ut vilka som får vilka. Motsatsen till Lady är väl en seg/rätt seg häst som inte är lika oberäknerlig som henne, vad blir det, Torn? Madonna? Zorba blir det nog knappast men att gissa på Poesi är kanske inte helt tokigt heller. Mest spännande blir det att se nån hoppa Lady, kommer damen hoppa med en ryttare som säkert är mycket mer orädd än jag och inte är rädd för höjder eller kommer hon stanna eftersom ryttaren inte "gör rätt" enligt henne? Amanda verkade dock inte vilja ha henne haha, men jag gissar att det blir Anna som får henne för Madonna är så hemskt snäll att Maria tycker hon behöver en utmaning ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0