Pannkaka

Smärre pannkaka av tävlingen idag. Min fina Lady var som bortblåst och jag hade Lady från i våras innan hon blev så fin. Bjudningen borta och jag fick banne mig sitta och banka och det funkade inte ens knappt ibland.  Övergångarna som funkar rätt bra nu var nos upp i vädret igen, halt lika så med lite utsvängande bakdel, vinglade igenom volter och gick på tvären fastän jag bankade förtvivlat med ytterskänkeln för att få henne att reagera med typ noll respons. Skritt på lång tygel har hon fram tills i höst tjurat ihop sig och vägrat gå framåt med mycket korta steg, det har varit borta nu men dök upp igen idag så där satt jag och fick välja mellan superkort vinglig skritt eller trav.

Sen fanns det ju flera bra stunder också, raksträckorna gick bra och serpentinbågarna i LB:1 kändes helt okey och jag fick faktiskt 6:or på galoppen där också, fast att hon vägrade fatta galopp och att det blev fel galopp en gång är en annan sak haha. Men det var som att rida en spänd stålfjäder och det är så surt att inte kunna visa hur mycket bättre hon faktiskt blivit. Fast Lady har ju sina dagar och är ju som hon är så man får ju ta henne med en nypa salt. Det är nog mest tävlingsvanan som saknas och därför synd att det inte är mer klubbdressyr. Trist att det inte finns unghästklass i ponnydressyr för då hade jag kunnat vara med när vi har hemma haha.

Målet med dagens tävling var att få bättre poäng och procent än senaste i påsk.

Påsk LC:1: 156p Idag 159p (en liten ökning iallafall)
Påsk LB:1 165p Idag 158 (en stort kliv bakåt känns det som men fick praktiskt taget samma poäng och kommentarer på båda omdömena från idag och i påskas haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0