Vad en biten tumme kan göra...

För att göra en lång historia kort nöjer jag mig med att berätta att Maddan råkade bita min tumme så att en rätt stor hudflick lossnade. Jag mår ganska dåligt av såna saker, särskilt om jag tror jag brutit nåt, men idag kändes det rätt okey. Såg äckligt ut men jag spolade med kallt vatten och Celina hämtade plåster. Jag sätter på det och hon går upp till sadelkammaren. Satt på golvet och det var kallt om rumpan så jag sätter mig på ryktlådan 80cm därifrån. Sen är allt bara förvirrat, som en vakendröm eller när man sover och inte vet varken ut eller in. Drömde så konstiga saker och så visste jag inte vad som var upp eller ner. Kan inte har varit borta i mer än några sekunder för jag vaknade nog så fort jag trillade i marken. Svimmade alltså och for med ansiktet före ner i stallets cementgolv, landade på näsan och pannan för de var helt bortdomnade när jag vaknade. Hade skrapat upp pannan, höger kindben, näsa och lite på kinden. Var rätt hysteriskt tror jag när Celina tillslut kom tillbaka, men det tog slut lika tvärt som det kom och jag fick Celina att ringa hem efter skjuts. Mamma fick plåstra om min ansiktet vilket gör att jag ser ut som en halv mumie vilket ser jättekul ut! Får väl se om jag har några blåmärken under plåstren imorgon, men både tummen och ansiktet känns helt okey :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0