Ensamma

Celina red ut i skogen med Madicken ensam i 40min och under tiden fick Nangijala vara med mig. Borstade henne (okey, smetade ut allt damm snarare), tränade att hon skulle komma när jag visslar (då får hon nått gott, när jag ropar på henne får hon inget ätbart, så detta ska väl vara nån nödgrej om hon inte vill lyssna) och gick och betade. Gick faktiskt bakom gamla stallet och betade en halvtimme på en gräsplätt utan att hon kunde se de andra hästarna och det är inga som helst problem! När Maddis kom tillbaka höjde Nangijala bara huvudet och gnäggade en gång, sen stack hon ner huvudet i gräset igen och ignorerade henne. Det är skönt att hon är så självständig och känner sig trygg tillsammans med mig. Längtar tills vi kan börja ta egna promenader tillsammans!

Regntäckena åkte på idag (och jag beställde ett till fölis idag) och Nangijala var mycket förbryllad och nyfiken på dem. Gick och nosade på alla hästarna och lekte med täckena.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0