Har du saknat att tävla så?

Lille fine Lukas, du saknar verkligen tävlandet jättemycket... varför finns det ingen liten duktig ryttare som skulle kunna ut och tävla direkt med dig?

Dagen ganska misslyckad, allt går jättebra tills Ludde ska in på banan och Lukas triggas igång av applåder och allt annat. Ajdå. Slutade med att han hoppade första, sprang förbi andra och trillade av på ett ganska otäckt sätt. Både Celina och jag har skuldkänslor för vi har missbedömt Lukas. Han har inte tävlat på 4 månader och verkar ha saknat det jättemycket för problemet var att han blev för glad och då rådde Ludde inte på honom. Har varit ledsen över det hela dagen och funderat mycket på om jag gjorde rätt som inte försökte leda honom. Men både jag och Celina tror det hade blivit luciashowseffekten då (ni som såg förra årets luciashow vet vad jag menar). Lukas är som han är och det går inte att vara arg för han tycker ju så mycket om att tävla bara. Funderade först på att sätta upp Celina och låta henne hoppa en runda på 40cm men hon hade inga kläder så Elin W var gullig och hoppade 50cm med honom och han bara flög runt. Elin lovade att ta han på en riktig tävling i höst.

Ludde fick hoppa ett hinder på framridningwn och fick en rosett ändå. Mamma pratade med han några timmar senare och han var glad och sa att nu hade han minsann trillat av 4 gånger. Camilla skrev att han sagt att han ville tävla varje söndag men att hon övertalat honom att vänta tills han blev äldre. Ja, jösses... de tkommer bli som med skenturen, något som förvandlas från rädsla till spänning. Han kommer bara se sin rosett och glömmer snart vad som hände och kommer säkert börja tjata om att få tävla igen så att han kan skaffa en prisskåp som han sagt åt mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0