Lyckad körning

Nangijala fick låna Lukas transportskydd och var så söt. Inga problem att lasta men ett annat dök upp: hon lyckades vända sig så att hon stod bakklänges (föl ska ju åka lösa) Vi började köra lite sakta och då ställde hon sig rätt. Körde ca 300m till skidbacken i 40km/h och hon stod lugnt, men tryckte sig mot sin mamma. Fick äppel när vi kom fram och så lastade vi ur. Madicken var jättepigg trots värmen och skrittade på, vi gick bara 4min bort och hon ville inte alls vända och maskade hela vägen tillbaka (hittills har det ju varit tvärtom, tydligen har hon börjat bråka mer och fått tillbaka vår gamla bråkhumörsMadicken!) Nangijala busade omkring lös och lyckades på hemvägen missbedömma avståndet till mig... tjong sa det plötsligt och jag höll på att fara omkull när hon skulle springa förbi. På med benskydd och rätt in i släpet, inga problem alls. Väl hemma trodde jag hon skulle dia men istället går hon halvvägs upp i släpet igen. Det bådar gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0