Regn och höst

Alla fyra hästarna samsades i vindskyddet idag ett tag, måste vara rekord? Lade in nytt halm till Nangijala men hästarna ställde sig och började äta det istället, suck. Hittade Madicken "själv" i hagen med snett täcke medan resten var i vindskyddet gissade jag. Nangijala hörde nog mig för när jag tittade upp hade hon dykt upp och såg sådär nyfiken och glad ut som bara hon kan. Gnäggade och kom fram till mig. Hann tyvärr bara klia henne lite innan jag var tvungen att mocka, men hon satte igång att irritera sig mamma och sparkade och stegrade och höll på.

Lady seg på lektion, men fin i trav för det mesta. Galopp bättre än de senaste gånger men jag har skaffa mig nån konstig ovana med händer/handleder som jag inte riktigt begriper mig på. Ska fundera vad jag gör för fel och varför jag börjat göra det och sedan sluta med det haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0