Bråk

Bröt mot ett av Ladys ridbudord på dressyrlektionen idag, men ärligt talat förtjänade hon det. Hade äppelbettet idag och det kändes mycket bättre. Traven var fin i uppvärmningen men så kom vi till galoppen... från skritt till galopp och tillbaka många gånger. Vete tusan vad som flög i ponnyn idag  men hon stutsade på stället i galoppfattningarna och drog sedan. I pausen innan vi bytte varv värkte mina fingrar på ytterhanden, gjorde halvhalter konstant och hon reagerade inte på dem trots att jag tog allt hårdare när inget hände. Efter varvbytte och mer galopp-skritt var jag väldigt trött och frustrerad på henne och sa att hon var precis sån här den gången vi skulle ha förvänd galopp, gissa vad vi då skulle göra härnäst? Förvänd galopp såklart! Wow, full fart för Ladys del. Svetten rann om henne och hon var helt uppstissad tillslut. Jag var bara ruskigt trött på henne och struntade fullkompligt i hennes regler om att vara snäll i hand och inte bli arg för hon vägrade lyssna. Brukar få skuldkänslor och ångra mig efteråt när jag tappat tålamodet med henne, men idag hade det kvittat vad jag hade gjort. Hon skulle bara inte. I traven var hon fin förbluffande nog...

Bråkade faktiskt med henne redan innan lastningen. Hon kan vara så respektlös och flytta på människor som hon behagar (ja, vi hoppar undan/knuffas undan ). Borstade henne när hon plötsligt knuffar iväg mig och att peta tillbaka och be henne att flytta brydde hon sig inte om så jag bangade till henne med änden av rotborsten vilket gav typ ingenting. Andra försöket gav en svansviftning och en spark mot mig. Det tålde jag inte så jag flyttade henne fram och tillbaka en lång stund tills hon gav sig - ja det krävdes en spark i luften till.

Hm, det är tur att hon har bra stunder också, så att man kan stå ut när hon är så här hopplös ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0