Retat Celina om Lady

Har varit lite jobbig mot min söta lillasyster ;) för idag bevisades det: Lady lyder mig bättre än Celina (det hon inte ville alls). Hopplektionen gick superbra och i lugnt tempo! Lugnt, fattar ni hur kolosalt ovanligt det är om Lady är inblandad? Hittills har jag varit glad så länge hon inte sticker fullständigt efter hindrena. Men idag... oj, det fanns en broms på henne. Visst ville hon gärna öka men jag behövde inte ta mycket alls i henne så saktade hon snällt farten. Och jag som fått hålla emot och dra så mycket jag kunnat utan att det knappt hjälpt innan! Vilken skillnad det blir med lugnt tempo, jag hinner svänga och tänka efter hur jag ska rida och sprången blir inte så tigersprångsaktiga vilket är underbart. Mamma anmärkte att jag minsann kommer hem supernöjd efter mina lektioner medan Celina kommer hem med berättelser om en olydig häst. Haha, jag gillar helt klart att Lady går bättre med mig ;) får tacka sommarens dressyrträning för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0