Hopptävling karlshamn

Igårkväll var vi för första gången och gjorde iordning Madicken inför tävlingen istället för att göra det på morgonen samma dag. Vi började så att hon blev klar lagom tills alla hästarna skulle in. Jag knoppade och Celina borstade. Tyckte jag nyss tunnade och klippte manen på henne, men det var hur mycket som helst, blev 21 stora knoppar som Madicken hela tiden kliade upp. Men söt blev hon i knoppar och gult schabrak!

Det var deras andra lokala hopptävling, förra vägrade de ju ut sig så vi förväntade oss väl inte så mycket idag. Men hon var lugn och vi tror hon mindes karlshamns ridklubb fastän det nog var 4-5år sen hon var där senast. Celina har problem med farten när hon ska rida Madicken, farten går gärna ner och Celina har problem med vad som är snabbt och vad som är långsamt.

I LD:n gick hoppade hon allt men stannade på sista hindret då de kom i för dålig fart. Vi var ändå jättenöjda för hon var inte rädd för något.

I LC:n klippte de hinder efter hinder och Celina vågade sig på att svänga lite, men rätt sakta gick det tyckte jag. Så säger de i högtalaren att hon låg trea och då var det ca 12 ryttare kvar. Jag satt som på nålar och såg hur hon sakta petades ner. 6 placerade var det och Celina lyckades knipa sista prisplatsen! Madicken var rejält uppstirrad, men stod snällt tills det var ärevarv då hon ballade ur och började bocka och kasta sig omkring. Sedan bangade hon hela transporten hem av ren otålighet.

Andra lokala hopptävlingen de gör tillsammans, första LC på en lokal hopptävling och andra LC:n de gjort totalt tillsammans. Ganska bra tycker jag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0