Hopptävlingen

Lady växel var inställd på full gas idag... måste varit de två gräsligaste ritterna jag gjort på länge. I LD:n var hennes taktik nåt i stil med "fullt ös, medvetslös" och hon bara drog och kastade sig över hindrena, inte hoppade, verkligen kastade sig över. Hackigt och på näst sista hindret som var en oxer hoppade hon av alldeles för tidigt av någon anledning så jag tappade tyglarna och hann nätt och jämnt svänga upp till nästa hinder. Hinner få någorlunda tag i tyglarna de följande två hindrena och sedan hoppar hon mig hur sadeln igen och jag tappar greppet om tyglarna igen och missar svängen som jag hade tänkt. Hemska galning till ponny! Jag trodde vi hade löst det problemet :/ Celina red en mycket lugnare och säkrare runda med Maddis och slog mig med 0,5s. Hon blev 4:a och jag 5:a.

I LC:n var båda hästarna nog hungriga, Madicken fick ett oturligt stopp på ett räcke, men Celina tog det bra och tränade på att göra snäva svängar på de två sista. Första tävlingen i LC och Madicken hoppade snällt. Lady var nog övertaggad och hungrig, drog gärnet mot hindrena och struntade mest i mig. Fick konstigt nog ett stopp på första hindret och sedan ett på sista, jag hade missat att det var 7 hinder i grunden så vi kom upp väldigt konstigt på det.

Lukas och Moa missade första hindret i förenklad, men var felfri i LD, det går allt bättre för dem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0