Kommer gå skit

Imorgon är det klubbätvling i dressyr och jag hade anmält mig på Madicken först för att Lady var skadad och vilade i flera veckor. Har nu ändrat mig och tar Lady igen även om jag vet att det skulle ju hundra gånger bättre med trygga, stadiga Madicken. Men skulle jag ta Maddis skulle det kännas som fusk har jag kommit fram till, det är roligare att kämpa och få utdelning. Nu har det visserligen gått käpprätt åt skogen sen jag började tävla Lady i dressyr trots att hon har utvecklats mycket på dressyrlektionerna. Men det dagen det börjar gå bra blir desto roligare - även om jag tror den dagen är långt borta. Tränade programmen idag och hon var pigg och fin på alla raksträckor samt serpentinbågarna så länge vi inte gjorde övergångar. Galoppen är hon fin i när jag ridit en bit, skulle behövt rida två mittvolter i LC:1 innan jag skulle rida det riktigta, suck. Jag skulle bli överlycklig om hon inte försöker sticka iväg i galoppen imorgon.

I LB:1 är det bara jag och Elin W som är anmälda, alla vet nog vem som vinner och det är då inte jag haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0