40min under träd i regn

Skulle gå Spökrundan med Nangijala - för första gången - men hann ca 30min hemifrån när regnet överraskar oss. Jag som tyckte det var varmt gick hemifrån i endast en tunn tröja och lämnade kvar jackan. Tog skydd under en enorm ek där jag blev fast i 40min medan Nangijala fick beta. Tillslut var jag trött på regnet som aldrig upphörde och Nangijala arg på att vi inte gick så jag gav upp och traskade hem. Härligt blött var det! Men Nangijala var så duktig idag, om än lite väl pigg när vi vände hemåt så jag fick säga till på skarpen och ruska till flera gånger i grimskaftet för att hon skulle lyssna. Tränade på att hon skulle börja trava vid ordet "traaavaa" och hon fixade det fint, fast hon tyckte jag sprang söligt och skulle efter en stund nafsa mig för att få mig att öka farten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0