Arbetsnarkoman

Jag trodde att Nangijala skulle vara trött och ganska nöjd efter gårdagens tur i skogen, men hon hann inte mer än att se mig för att gnägga och ställa sig att vänta vid grinden - båda gångerna jag var i stallet idag. Red 1h dressyr på Lady på förmiddagen och Nangijala hängde vid staketet närmast paddocken hela tiden. Celina kallar henne för skitunge och tycker hon är jobbig och påstår att hon inte gillar Nangijala. Celina stönar faktiskt när jag ber henne hålla trollungen en kort stund eftersom Nangijala vägrar stå still, knuffas och är allmänt jobbig mot henne. Inte hjälper det väl att Nangijala tuggat på Maddans grimskaft och biter/slickar/dreglar ner/knuffar omkull Celinas ryktlåda när den står vid staketet eller ska smita från hagen när Celina ska ta Madicken.
 
Nangijala= blivande arbetsnarkoman? Jag vet inte var all denna energi har kommit ifrån, men det är ju roligt att hon gillar att göra saker med sin matte. Men jag får dåligt samvete när hon står och hänger vid grinden och tittar på mig trots att hon bara är 1,5år och borde få gå och lulla i hagen flera dagar i veckan. Men om det inte passar damen så... ja isåfall finns det väl inget annat att göra än att aktivera henne mera?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0