En lång dag

Var i stallet halv 12, mockade halva stallhagen innan Emmie kom och gjorde mig sällskap då hon hade tråkigt. Visade henne hur duktig Nangijala är på att buga, tränade lite på tömkörning och skulle visat att hon går dit jag pekar - men idag struntade hon fullständigt i att gå när jag gjorde det haha. Senare på kvällen fattade jag att hon hade en trotsdag då hon var en aning jobbig både mot människor och de andra hästarna. Vi tömkörde Lukas en stund i värmen också och tillbringade en bra stund med kattungarna.
 
När hon åkte ägnande jag ett bra tag åt att först mocka en del av sommarhagen innan jag blev så trött på alla ormbunkar och nässlor att jag hämtade lien. Inte så smart kanske då jag har en tendens att skada mig på vassa saker + att jag inte hade en aning hur man skulle använda den. Gick lös på ett nässelsnår men det mesta stod kvar efter min framfart först haha. Fick in tekniken ibland och lyckades få ner både nässlor, ormbunkar och johannisört innan jag tröttnade och stack hem.
 
Var där på kvällen igen och red Lommaklint med mamma. Nangijala följde med men började med att trotsigt sticka in i stallet och käka kraft när vi skulle ut i skogen. Mamma var rätt trött på henne då hon bara hindrade Lady från att gå titt som tätt. Mysig runda på en Madicken som ändrats otroligt mycket sedan jag red henne sist i skogen, galoppen är helt annorlunda.
 
Avslutade med att ge mig själv och Lukas ett konditionspass: Hann fick galoppera runt i paddocken där jag sprang jämsides och höll i gång honom. Inget roligt tycker ingen av oss så nästa gång tar jag banne mig en joggingtur istället!
 
Emmie tog lite bilder. Har aldrig sett henne buga på bild så jag skrattade åt denna. Dock så var detta en fuskbugning, normalt lägger hon ner till framknäet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0