Familjen Petterson på besök

Elin skulle rida Lukas och det var bestämt hoppning på ridbanan. I förmiddags fick jag sms och frågan om jag ville rida Aztor vilket jag glatt sa ja till. Emelie red Baileys och Celina Maddan och vi invigde våra nya urfina vita hinderstöd som mamma snickrat ihop. 1,5m höga till skillnad från de gamla som endast mäter 1m och ser ut som en miniatyrversion av klubbens tävlingsstöd. Elin må vara lite för lång för Lukas, men det ser så fint ut när de hoppade runt banan! Baileys och Aztor fick hoppa vår vattenmattemur (utklippt från vår gamla pool, blå ena sidan, kakelmönster andra) och de tyckte det var väldigt konstigt, särskilt Aztor som inte var pigg på att hoppa det när det var mer än en halvmeter högt. Trots värmen och miljoner småflugor var Aztor väldigt pigg, och ändå hade han ridits en gång sedan en sommarvila på ett par-tre veckor! Jag gillar han även om han har samma hoppstil som Amy och viker frambenen snett under sig i hoppet haha.
 
Styrelsemöte på kvällen och precis som jag gissade så måste jag tyvärr börja jobba i sekreteriatet på hopptävlingar nu när vi förlorat 3pers där som flyttat. Jag misstänkte att det var tvungen att bli så, så jag var förberedd. Men jag tycker det är så kul att stå på banan så jag tänker stå där också även om det inte kan bli lika mycket som förr antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0