Hopplektion

De där 10kg havren som Lady verkar fått i sig gjorde henne pigg även idag. Vete tusan var energin kommer men jag har aldrig varit med om att hon stutsat på stället i galoppen i sin iver att hoppa ett hinder! Hon drog och jag fick ryta till och dra tillbaka för att hon skulle skärpa sig någorlunda och tillslut var hon faktiskt rätt fin. Men det blev ändå hopp utan stigbyglar hållandes i tygeländen på en hindersträcka.
 
Men det som ändå gjorde passet väldigt bra var att jag upptäckte att jag kunde tänka på flera saker samtidigt. Vanligtvis måste jag koncentrera mig på ett hinder i taget och det är först när jag landat som jag börjar tänka på vart jag ska sedan. Lägger man då till att försöka bromsa Lady hinner mitt huvud inte med något annat. Men idag kunde jag, trots att Lady drog så mycket, tänka innan jag hoppade hindret vart jag skulle och förbereda Lady så att vi kom i rätt galopp och fick en bättre väg. Hoppas nu detta håller i sig! I den vanliga ridningen har jag precis hittat kroppskontrollen igen som försvunnit under sommarens få ridturer.
 
Gammal bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0