Inte förtjust i att bada

Nangijala fick ta sin första ensamåktur till ridskolan där vi mötte upp Emmie och Chip då vi skulle gå och prova att bada med våra filurer. Ingen av dem har sett vatten innan så vi var nyfikna på hur de skulle reagera. Båda hästarna hajade till inför det blåglittrande vattnet men det dröjde inte länge förrän Chip började leka med vattnet. Nangijala gick nätt och jämnt med på att doppa framhovarna, men vägrade göra mer. Hon var inte rädd men gillade inte alls att bli blöt och flydde så fort Chip började plaska. Nej, någon badhäst kommer hon nog aldrig bli! Men hon uppskattade promenaden och verkade tycka om Chip. Faktiskt lite väl mycket för när vi skulle hem var hon inte intresserad av att gå på transporten. Hon gav upp efter några minuter men var så arg och förolämpad över att jag tvingade med mig henne hem att hon vägrade äta äpplet jag erbjöd henne som belöning. Hemma tjurade hon fortfarande och vägrade äta äpplet - favoritgodiset! - och visade tydligt att hon var arg på sin matte haha.
 
Första gången jag lastade och körde henne själv, hade inte tänkt på hur jag tänkt göra det men löste det så att jag ledde in henne, knäppte fast och sedan stängde. Gjorde tvärtom vid avlastning så det är tur hon backar ut snällt och hyfsat rakt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0