Körning, trickträning och hoppning

Var i stallet 9 och körde Lukas på en 2h tur, han var rätt trött sista biten hem. Släppte trollungen på ridbanan och tränade på att hon skulle gå dit jag pekade, samt "stanna" som hon tycker är absolut dötrist. Hon är inte mogen för att göra det ännu på riktigt så vi tränar bara på att hon ska stanna mer ca 5-10s när jag tar ett kliv bakåt och håller upp handen framför mig. Som alltid skulle Nangijala rulla sig paddockens sand och jag klickade när hon böjde framdelen (hade varit jättehäftigt om man kunde lärt henne ligg!) och hon blev helt paff och stannade upp när frambenen var på marken.
 
På kvällen hoppade jag och Celina Lady och Madicken. Mamma kom hem idag så nu är Lady-veckan över men imorgon åker Celina bort så nu är det dags att ta Maddis. Hoppningen gick rätt bra, hon kör sina jättehopp och tar mig ur balans vid landningen men en del beror nog på att jag inte hoppat mycket i sommar. Celina bestämde hur jag skulle rida vilket resulterade i en bana på 0.9-1m hinder. Och jag hoppade allt utan att blinka haha! Men hindren ser så pluttiga ut med våra hinderstöd så jag blir inte rädd :D
 
Madicken gick jättebra, hon har verkligen fått upp sin galoppkondis den senaste tiden och flyter inte längre ut i svängar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0