Skyfall och Nangijala överraskar

Hängde med Emmie till Chip och fick en gratis dusch av molnen som överraskade åt med ett ordentligt skyfall. Blev avsläppt i stallet med tanken att rida Lady/Lukas men fick börja med att ta skydd på logen undan ännu ett härligt skyfall. Plockade ut Nangijala och körde lite träning med klickersen på ridbanan. Har kommit på en ide om att kunna skicka iväg henne dit jag pekar och var förberedd att dra lite i grimskaftet och peta med ett spö för att få henne att gå fram. Därför blev jag mycket häpen när jag pekar och Nangijala går. Visst, hon gick inte alltid just dit jag pekade, men hon gick faktiskt. Wow, jag har absolut ingen aning om hur hon fattade!
 
Utöver pektränandet provade vi på bugandet igen som vi inte gjort på flera månader vilket satt direkt. Lagom tills vi var klara kom regnmolnen igen så det slutade med att jag släppte trollet i hagen och gick hem. Alla hästarna fick vila idag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0