Tömkörning, försök 2

Försök 2 med tömkörning och det märktes att poletten trillat ner sedan sist. Idag räckte det oftast med att jag smackade för att hon skulle gå fram och jag kunde gå, först vid bogen och sedan vid buken. Minst av allt gillar hon att svänga vänster, men jag klickar när hon gör rätt och ger henne godis och då går det bättre allt eftersom. Hon orkade bara några minuter innan hon började tappa fokus och tycka att det var tråkigt, då tog jag loss tömmar och släppte henne. Hade några godisbitar kvar i fickan så jag ställde mig i höjd med buken och pekade på hennes bakfel. Då tog hon några steg framåt/sidledes och jag klickade. Jag vill inte ha en häst man behöver trycka med hela sin vikt emot för att denne ska flytta sig sidledes, det ska räcka med att peka eller nudda lätt vid bakdelen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0