Jackson

En tredjedel av målningen är nu klar och det är på Jackson. Längtar så tills jag får visa Elin den, men jag får hålla mig till julafton. Sen har jag ju både Baileys och Aztor kvar att måla... men jag har börjat bli riktigt snabb nu känner jag. När jag väl la manken till blev målningen plötsligt klar. Ikväll målade jag praktiskt taget hela Jackson med dess detaljer så sammanlagt blev det väl kanske ca 8-10h arbete? Väldigt nöjd är jag iallafall, det enda som jag själv tycker är sämst är den mörka delen av luggen samt där den vita bläsen möter den bruna, men det är det nog bara jag som stör mig på.
 
Det knepigaste var dock mulen som jag kämpade en bra stund med, liksom ögonen jag gjorde igår. Inget blev som jag ville så jag gav upp för dagen, ibland har jag sådana dagar när allt man ritar bara blir skit av någon anledning...
 
Den lättaste var hela ansiktet förutom bläsen, brukar tycka den delen är tråkigast men inte denna gång. Ögonen älskade jag att måla som alltid :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0