Pigg Chip

Chip var inte riden sedan i lördags och var därför väldigt pigg redan när vi gick till ridhuset. De första varven gick som vanligt Jojje och höll i honom och han fick marschera på eftersom Chip gick så fort haha. Men trots att han var så pigg var han otroligt uppmärksam i skritten och gick att styra för väldigt små hjälper. Jag upptäckte att jag faktiskt kunde lägga en volt endast med hjälp av skänklar och vikt med hängande tyglar! I traven var han väldigt pigg och sprang på på samma sätt som Lady gör när hon är full av energi. Lät honom hållas i början för att han skulle bli av med lite av överskottsenergin och tränade på att trava på spåret. När jag sedan började svänga upptäckte jag att han, trots hans pigghet i traven, ändå lyssnade nästan lika bra som i skritten och att jag kunde svänga genom lätta tygeltag. Tog även lite galopp i båda varven vilket var så kul, tyckte Chip, att han gjorde en blandning av galopp och bocksprång vilket både såg och kändes roligt ut haha.
 
Den här härliga killen är så underbart positiv, glad och läraktig. Om Nangijala får hälften av det kommer jag vara glad. Jag kan nämnligen redan se framför oss alla duster vi kommer ha om saker Nangijala tycker är totoalt onödigt eller korkat.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0