Surat över snösmältningen

Har varit på dåligt humör hela dagen pga av snösmältningen. Jag bara älskar snö och hatar när den försvinner så har ägnat dagen åt bakning och böcker. På kvällen var jag på ridskolan och red Chip som var lika fantastiskt duktig som alltid trots att det rasade ner snö från taket med jämna mellanrum. I galoppen idag var han jätteduktig, fattade galopp så fort jag bad och orkade hålla galoppen hela varvet runt i båda varven, innan var det som att han galopperade i 3dm tjock lera. Problemet med att han inte vill gå på spåret har i stor sett försvunnit i skritt och trav, någon enstaka gång ibland han inte vill bara. I galoppen bråkar jag inte med honom om var vi ska galoppera men han har ändå börjat söka sig ut på spåret av sig själv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0