Tvekan - anonym eller känd?

Jag har länge tvekat om jag ska gå vidare med mina målningar eller inte. En del av mig vill väldigt gärna visa andra än bara de jag känner, mina bilder. Den andra halvan vill inte för jag vet att det kommer bli konsekvenser av det. Jag har aldrig velat bli "känd", jag ryser bara jag tänker på det. Nej det är inget som passar mig. Den här bloggen är min dagbok som jag kommer älska att ha om några år när jag tittar tillbaka på allt som har hänt. Den är inget jag vill sprida till allmänheten. Därför har jag tagit beslutet att skapa en separat blogg för allt som rör mina målade bilder. Där kommer jag ladda upp bilderna under målarprocessen, vilket jag endast gjort här. På facebook ligger nästan enbart de färdiga målningarna.
 
Jag har funderat på en sak och det är hur "lätt" jag skulle kunna bli känd genom mitt målande. Det är bara att måla av några stora hästbloggar-hästar, skicka det till bloggaren och säga att de får den mot att de skriver och länkar till mig och vips så är det färdigt. Men... vill jag verkligen det? Det är det jag tvekar på. Troligtvis skulle det då innebära att folk vill köpa bilder av mig vilket skulle förändra andra saker. Jag är inte helt säker på att jag vill ha en jämn ström av beställningar av målningar eller att jag skulle klara av pressen med posetiva och negativa kommentarer. Om någon skulle hacka på mina bilder skulle jag ta åt mig och bli ledsen, så vill jag ju inte ha det...
 
Denna bilden har blivit en av mina stora favoriter, älskar den mer och mer ju oftare jag tittar på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0