Veterinärbesök nr 3

Gick och la mig frisk som en nötkärna i måndags kväll, vaknade på tisdagen med ömmande, svullen hals, huvudvärk och feber. Blir sjuk så någon gång per år men igår var det så illa att jag inte klarade av att göra annat än att ligga ner och jag fick tillslut ta en ipren. Det var bara att försöka uthärda dagen för jag visste ju - tack älskade bra immunförsvar - att jag skulle vara på benen igen till kvällen. För blir jag sjuk varar det bara en dag, vilket är jättehärligt! Visst, denna gången var det så illa att jag fortfarande hade feber när jag vaknade idag men det försvann när vi var hos veterinären så jag orkade både rida Chip, pyssla med Nangijala och titta på Celinas ridavslutning. Skulle behövt motionera Lukas som fått vila hela veckan hittills, men kände att jag inte borde utsätta kroppen för en jobbig promenad i snön.
 
Veterinärbesöket gick snabbt idag. Böjprov på alla benen och en igenomkänning av hela kroppen sen skickades vi hem med tillåtelsen att sätta igång Madicken i trav. Om hon inte blir sämre igen slipper vi fler veterinärbesök! Nu ska hon travas rakt i en månad på så bra underlag som möjligt, sedan ska vi börja jobba med sidvärtsrörelser för att stärka henne ytterligare samtidigt som vi får börja galoppera så smått på raka sträckor. Hon får inte galoppera och svänga särskilt snävt så det kommer ta fram till våren innan hon är igång helt och kan ridas som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0