Inköp GHS

Det blev trångt i vår lilla bil på vägen hem idag för mamma och Celina har köpt halva mässan typ ;) Haha, nej kanske inte halva egentligen men både har två schabrak vardera (Celina gult+orange, mamma rosa+lila), två spön, två fleecetäcken till Madicken och 3 grimskaft till Lady + en gul grimma. Den gula grimman har faktiskt en historia, ful är den enligt mig så när mamma stod och valde mellan orange och gul så frågade hon vilken som var mest gräll i färgen. "Gul!" svarade jag och tänkte lättad att nu tar hon den oranga. "Då ska jag ha den gula" säger mamma glatt.

Själv har jag 4 grejor med mig hem varav två som jag inte köpt. En orangesvart grimma med ludd med matchande grimskaft (längtar tills jag får prova imorgon) och så en lila grimma med glitter som hon får när hon vuxit ur ponny. Trist nog fanns det inga andra fina, men till skillnad från förra året fanns det en massa fölgrimmor!

Den tredje prylen är en ny röd klicker som jag faktiskt fick gratis av en kvinna som hade ett stånd om ridresor och hundträningar.

Den fjärde och sista saken hann jag inte ens gå in på mässan för att få. Efter ett par timmar på showen får jag sms av en som skriver att jag vunnit pris i Libressetävlingen. Wow! Jag som aldrig vinner något. Deras monter var precis utanför där vi satt så jag gick ner sen och fick mitt tredjepris som var en klarrosa höpåse som jag ska ha till transporten. Johanna, min kompis, hade faktiskt vunnit en borste i samma tävlingsomgång så Celina var en aning sur över att hon inte med vunnit något haha.

Förra årets inköp av mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0