Lady på ridskolan

Red dressyr i ridhuset i förmiddag med en Lady som var en riktigt solstråle redan från det jag hämtade henne i hagen. Redan när vi travade fram kände jag att det skulle gå bra, hon var mjuk och lyssnade från första början. Gjorde många övergångar och försökte sakta av utan att hon bröt sig ur och det gick mycket bättre idag.

Serpentinbågarna har blivit otroligt mycket bättre sedan vi skaffade ridhuskort, antagligen en kombination av extra dressyr och att jag lärt mig styra på Ladys rätta sätt. Andra halvan fokuserade jag på öppna och även där kunde jag konstatera att det har hänt jättemycket på några få gånger. Vågade prova på att göra lite sluta vilket jag normalt sätt aldrig gör eftersom jag är urdålig på det. Och jag tror det gick! Wow, blev chockad av att Lady inte körde upp huvudet och sprang (haha). Testade i andra varvet med men det var nog det svåra för där hände inte mycket. Avslutade med skänkelvikning som mest gick åt skogen - att jag aldrig får ihop hur man ska göra, suck. 

Nyckeln till bilen ballade ur lite idag... när jag sitter och sätter på transportskydden efteråt klickar det till och bilen låser sig. Hände ibland eftersom jag har nyckeln i fickan så först tänker jag knappt på det, men så minns jag att jag nyss la in dem i bilen. Fråga mig inte hur bilen kunde låsas när de låg helt fint på sätet men det gjorde dem och där stod jag och ryckte i dörrarna. Kändes ruskigt snopet kan jag tala om haha!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0