Lycka och glädje

Först av allt: skaffa värmepåsar som reagerar med syre och avger värme, perfekt att stoppa i fötter och vantar när man ska vara ute iskalla dagar som den här! Dock tar syret slut så man måste lufta dem, men jag har klarat 7h utomhus utan att bli mer en en aning kall om fötterna :) Inga förfrusna, onda tår= glädje

Direkt efter pay and jumpen släppte jag av Celina hemma och körde till Nogelid där Moa och hennes mamma kom några minuter senare. En och en halv timme senare vinkade jag av dem med ett stort leende på läpparna.
Vi har en ryttare till Lukas! Visserligen ingen helfodervärd, men nog allt en medryttare om allt går som det ska. Moa vart förälskad i han även om han maskade lite på ridbanan.

Jag pratade mycket med mamman och hon sa att nästa steg var hyrning eftersom Moa hade så stort hästintresse, men att hon tyckte att det var lite för tidigt än med tanke på stalltjänsterna + att det kostar en del. Därför vore Lukas ett bra mellanting så att säga. Jag frågade hur ofta de hade tänkt rida och moa strålade och sa helgerna och flera vardagar. Då skrattade jag och sa att hon kanske borde kolla med sin mamma först. Jodå, någon vardag borde iallafall gå och det skulle ju bli lättare med ljusa kvällar i med att Moa ska rida med främst Celina men kanske även med mig. Fördelen med Moa är att hon har lektion samtidigt som Celina vilket innebär att hon kan få ha Lukas där om hon skulle vilja.

Vi ska höras av nu i veckan och bestämma ridgång, men jag har en stor känsla av att det nog blir en vardag Moa kommer härnäst. Hade jag varit hon hade jag inte orkat vänta till nästa helg haha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0