Tolkning hem i snöyran

Celina och Moa skulle rida hem till ängen vid oss och jag blev medlockad att tolka efter Maddis fastän jag faktiskt borde ridit ut med Lady. Pudersnön var så lätt att åka i så jag blev knappt trött och hästarna skrittade på ordentligt. Dock ballade Lukas ur en aning på ängen, avfyrade ett bakutspark och stack efter 3/4 av galoppen. Moa lyckades få stopp på honom ganska fort ändå och jag tänkte att hon säkert blev jätterädd för honom nu. Men hon verkade ta det ganska lugnt? Svårt att säga då hon inte pratar så mycket, men hon såg bara en aning spänd ut när vi skulle trava 300m hem uppför en lång backe och Lukas stutsade på. Väl hemma flåsade han och var ganska sölig så han blev förhoppningsvis av med lite energi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0